Brætspil med klokken

Denne øvelse går ud på at spille opgavesiderne som et brætspil. Det skal spilles 2 og 2.

Forklaring:

Eleverne sidder 2 og 2. De får udleveret et ark med analoge eller digitale urskiver på. Det gælder om at komme fra f.eks. øverste venstre skive til nederste venstre skive. De skal bruge en terning til at rykke fremad med.

Hvis de slår 1-3, så må de rykke 1 felt frem. Hvis de slår 4-6, så må de rykke 2 felter frem.

De skiftes til at slå med terningen. Når de rykker frem på et urskive, så skal de sige, hvad urskiven viser.

Hvis de svarer forkert, så rykker de tilbage igen. Hvis de svarer rigtigt, så bliver de stående.

Tip!
Brug enten en interaktiv tavle til en hel klasse eller en computer pr. 2 grupper, samt nogle opgaver til udprint her fra hjemmesiden. Sørg for at have nok opgaver.
 

Fremgangsmåde:

  1. Del 1 ark med opgaver ud til hver gruppe.
  2. Del 1 terning ud til hver gruppe.
  3. Grupperne går i gang med at spille spillet.
  4. Når gruppen er færdig, så får de et nyt ark.

 

 

 


 

 

 

 

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>